• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Empatia w 2c

Projekt EMOCJA Moduł 4: Empatia

          W marcu klasa 2c zrealizowała IV Moduł międzynarodowego projektu "Emocja"- Empatia. Celem zajęć było podwyższenie poczucia własnej wartości oraz zdobycie umiejętności rozumienia  co czują inni, zdobycie perspektywy drugiej osoby.  Podczas zajęć uczniowie opisywali własne uczucia towarzyszące im w ostatnich dniach. Wysłuchali wielu tajemniczych odgłosów i rozpoznawali emocje, które poczuli przy danym dźwięku. Wspólnie przeczytali opowiadania o uczuciach oraz obejrzeli tematyczny  film animowany "Grufołak" i w grupach tworzyli własne Emocjacze, a z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa wszyscy założyliśmy kolorowe skarpetki.

Projekt EMOCJA Moduł 4: Empatia

W marcu klasa 2c zrealizowała IV Moduł międzynarodowego projektu "Emocja"- Empatia. Celem zajęć było podwyższenie poczucia własnej wartości oraz zdobycie umiejętności rozumienia co czują inni, zdobycie perspektywy drugiej osoby. Podczas zajęć uczniowie opisywali własne uczucia towarzyszące im w ostatnich dniach. Wysłuchali wielu tajemniczych odgłosów i rozpoznawali emocje, które poczuli przy danym dźwięku. Wspólnie przeczytali opowiadania o uczuciach oraz obejrzeli tematyczny film animowany "Grufołak" i w grupach tworzyli własne Emocjacze, a z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa wszyscy założyliśmy kolorowe skarpetki.

          Ostatnim zadaniem z modułu było zaprojektowanie empatycznych okularów przez które patrzymy na świat. Kiedy innym ludziom okazujemy empatię, oznacza to, że na chwilę stawiamy się w ich sytuacji, czyli zastanawiamy się, jak oni widzą świat, sytuację, w której są, tak jakbyśmy patrzyli przez ich okulary. Nie myślimy wtedy o sobie i o tym, jak my byśmy to widzieli, ale jak może to widzieć właśnie ta osoba w tej, a nie innej sytuacji. Oznacza to także, że uwzględniamy jej prawo do tego, co widzi, co czuje i czego potrzebuje.
Uczniowie chętnie zakładali okulary i wykonywali zadania, dzięki którym mogli przećwiczyć reakcje empatyczne, o których rozmawiali, podsumowując poprzednie ćwiczenia.
Po zajęciach często odpoczywaliśmy podczas relaksacji - podróży do własnej, wyciszającej krainy wyobraźni.

ZDJĘCIA

  • Ostatnio zmienione .
  • Kliknięć: 512